piątek, 20 czerwca 2014

171. tyle wygrać

Wczoraj fantastyczny mecz Anglia:Urugwaj i pół kubełka czekoladowych lodów do tego. 
Dzisiaj z rana znowu na rynek pomknęłam i nakupiłam pełno dobroci. Zazwyczaj idę tam i z powrotem pieszo, ale ciężko miałam, a autobus jechał akurat, więc podjechałam jeden przystanek i dzięki temu zdążyłam do domu przed deszczem. Tyle wygrać! :)
drożdżowe pierogi z jagodami polane jogurtem śmietankowym

Przepis stąd. Absolutnie rewelacyjne! Na pewno zagoszczą na moim talerzu jeszcze nie raz, także w wersji z innymi owocami.

Składniki:
- 100 g mąki
- 10 g cukru
- 5 g drożdży
- 1/5 jajka (około 10 g)
- 50 ml mleka
- szczypta soli
- 80 g jagód

Wykonanie:
Drożdże rozkruszyć, wymieszać z ciepłym mlekiem, łyżeczką mąki i cukrem, odstawić na 15 minut. Dodać mąkę, jajko i sól, dobrze wyrobić. Oderwać kawałek, rozpłaszczyć, wypełnić jagodami i zlepić brzegi. Powtórzyć (u mnie 9) razy. Wrzucać pierogi do wrzącej wody i gotować około 2 minut.

27 komentarzy:

  1. Pierogi z jagodami są najlepsze! :3

    OdpowiedzUsuń
  2. Jagody uwielbiam ale w jagodziankach i innych ciastach oraz by tak sobie pojesć :) jakos nie lubie pierogów na słodko :)

    OdpowiedzUsuń
  3. eh, a mnie już powoli męczą te mecze, ciągle jestem zmuszona do ich oglądania .__. chociaż w sumie wczorajszy faktycznie oglądało się przyzwoicie
    o ja, niech już te pieprzone jagody stanieją, no!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Najpierw Cię męczą, teraz piszesz, że oglądało się przyzwoicie, a za chwilę zrobisz się taką fanką, jak ja. Uważaj, bo to wciąga. ;p

      Usuń
  4. Nie nie nie! To niesprawiedliwe! Ja też chcę takie pierogi! :)

    OdpowiedzUsuń
  5. nie lubię Cię za Te jagody! ;p
    a mecz był dobry, ale smutny. bynajmniej dla mnie...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. A dla mnie wręcz przeciwnie, bo kibicowałam Urugwajowi.

      Usuń
  6. Koniecznie wykorzystaj te drożdże do tych rogali :) Ja swoje wykorzystam do tych pierogów :D

    OdpowiedzUsuń
  7. Że ja jeszcze jagód nie widziałam w tym roku no...
    W czepku urodzona kobieta ;D
    Jak udało Ci się zjeść pół kubka lodów oglądając mecz? JA tam z napięcia nawet bym nie zauważyła kiedy łyżką dno bym skorbała :P

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To było drugie pół, więc dno wyskrobałam również. ;)

      Usuń
  8. A moze ta kapusta była rozgotowana? Ważne by jej nie rozgotować i wtedy jest smaczna :)

    OdpowiedzUsuń
  9. też patrzyłam na mecz ale zamiast lodów była zapiekanka :D
    a pierogi idealne!z jagodami *-*

    OdpowiedzUsuń
  10. Przez ten mecz mialam Home alone wieczór czwartkowy i nie było kogo wykorzystać do zrobienia kolacji -.-

    Z tym ryneczkiem/warzywniakiem - to normalnie ćwiczenia siłowe się wykonuje podczas drogi powrotnej! Ale nie narzekam. Lubie ten czas. <3

    OdpowiedzUsuń
  11. taki...specyficzny ten mundial, ale fajnie się mecze ogląda ;)
    Od dawna mam te pierogi w planach, zrobię na dniach :)

    OdpowiedzUsuń
  12. Czy może być coś lepszego od pierogów z jagodami...? NIE :D

    OdpowiedzUsuń
  13. Ja na mecze akurat nie patrzę bo zbytnio czasu nie mam ale kubek lodów czekoladowych to z chęcią zjadłbym !
    Muszę zrobić sobie takie pierożki, koniecznie jeszcze z naszymi polskimi truskawkami :D

    OdpowiedzUsuń
  14. Twoje jagodowe uświadomiły mi właśnie, że muszę wykonać pierogi z owocami. Jak byłam młodsza, to mnie jakoś odrzucały, a to przecież musi być pyszne! Trzeba nadrobić : )

    OdpowiedzUsuń
  15. ja wychodzę z założenia, że wszystko co drożdżowe jest rewelacyjne ! twoje pierogi mnie jeszcze bardziej utwierdziły w tym fakcie :))

    OdpowiedzUsuń
  16. też widziałam ten przepis u Rocksanki :) bardzo mi się spodobał, tylko coś nie mogę się zebrać. drożdże w pierogach... to musi być przewspaniałe.

    OdpowiedzUsuń
  17. Piiiierogi z jagodami! Moje ukochane, najlepsze :3

    OdpowiedzUsuń
  18. mmmm... mogłabym takie jeść codziennie!

    OdpowiedzUsuń
  19. Pierogi z jagodami? Do tego drożdżowe? O mamuniu! *>*

    OdpowiedzUsuń
  20. Fajnei spedzony wieczor oby takich wiecej :) ! Co do pierogow to ja tez chce *.*

    OdpowiedzUsuń
  21. takie pierogi to najlepsze danie o tej porze roku:)

    OdpowiedzUsuń