czwartek, 19 czerwca 2014

170. piekarniku grzej

Wstaję wcześnie i zagniatam ciasto. Odstawiam do wyrośnięcia, a w międzyczasie myję owoce i przygotowuję kruszonkę. Formuję bułeczki, układam na blasze, daję wyrosnąć, a potem piekę i wygrzewam się w cieple piekarnika. Co to za pogoda za oknem? Na pewno to pogoda na ciepłe śniadanie.
drożdżówki z truskawkami lub rabarbarem i kruszonką

Składniki:
- 100 g mąki
- 40 ml mleka
- 15 g masła
- 1/3 jajka
- 5 g drożdży
- 15 g cukru
- szczypta soli
- truskawki lub rabarbar

Kruszonka: (proporcje na oko)
- 5 g masła
- 5 g cukru
- 10 g mąki

Wykonanie:
Drożdże wymieszać z mlekiem, cukrem, łyżką mąki i odstawić na 15 minut do wyrośnięcia. Do rozczynu dodać resztę mąki, sól, 1/3 jajka i masło, wyrobić. Odstawić na 1 godzinę do wyrośnięcia. Ponownie wyrobić i uformować 4 bułeczki. W każdą z nich dobrze wcisnąć owoce. Odstawić na 30 minut. Przygotować kruszonkę: rozpuścić masło, wymieszać z mąką i cukrem. Posmarować drożdżówki jajkiem rozmąconym z mlekiem i posypać kruszonką. Piec 15-20 minut w 180°C przy włączonym termoobiegu.

Wolicie z rabarbarem czy z truskawkami?

19 komentarzy:

  1. a wiesz, że właśnie ostatnio się na drożdżówki szykuję? jakoś mnie naszło (co dziwne, bo drożdżowe ciasto do mych ulubionych nie należy)

    OdpowiedzUsuń
  2. Ale ładne Ci wyszły! :)
    A może i truskawki i rabarbar w jednej drożdżówce? Taką to bym zjadła c:

    OdpowiedzUsuń
  3. Można wpaść jeszcze po drożdżówkę? :)

    OdpowiedzUsuń
  4. proszę, daj mi chociaż jedną! uwielbiam!

    OdpowiedzUsuń
  5. Jakie zgrabne :D Ja wolę z truskawami :D

    OdpowiedzUsuń
  6. Ja dzisiaj też mam w planach drożdżówki, bo 'chodzą' za mną od kilku dni :) Ja poproszę dwie, i z truskawkami i rabarbarem :)

    OdpowiedzUsuń
  7. widzę, że nie tylko ja dzisiaj piekarnik grzeję! też drożdżowe robię tylko placek z truskawami :3

    OdpowiedzUsuń
  8. Zdecydowanie z truskawkami. A najlepiej to z duużą ilością kruszonki ;D

    OdpowiedzUsuń
  9. cieplutkie drożdżówki na śniadanie!
    al esię rozpieszczasz :D
    ja tam zjem i z tym i z tym, ważne, że kruszonkaa! :D

    OdpowiedzUsuń
  10. Oczywiscie ze porrrywam z truskawkami <3

    OdpowiedzUsuń
  11. Trudny wybór lubię rabarbar i lubię truskawki :D

    OdpowiedzUsuń
  12. urocze są! a z truskawkami jedne z ulubionych :)

    OdpowiedzUsuń
  13. Drożdżóweczki z rana jak... śmietana! :D

    OdpowiedzUsuń
  14. dobrze, że można wypiekać z rana i cieszyć się takim śniadaniem :)

    OdpowiedzUsuń
  15. Bradzo bardzo smaczne i pieknie wygladaja <3 !

    OdpowiedzUsuń
  16. Z obu opcji wybrałbym ... obie ;P

    OdpowiedzUsuń
  17. Ja też będę robić, ja bym wybrała wersję pół na pół ;3

    OdpowiedzUsuń
  18. Z truskawkami bym nie pogardziła ♥

    OdpowiedzUsuń