niedziela, 24 maja 2015

402. od jutra

Kolejny niedzielny poranek na wytrawnie. I kolejny raz o tej porze uświadamiam sobie, że przez tydzień nie zrobiłam kompletnie nic. Od jutra się biorę do pracy, dobrze?
bułeczki marchewkowe i hummus z warzywami (marchewka, papryka, pomidor)

Wedle życzenia, dodaję przepis na mój hummus. Prosty, szybki (oprócz gotowania ciecierzycy) i przepyszny!

Składniki:
- 60 g ciecierzycy suchej 
- 30 g tahini
- 30 g sezamu
- woda
- duży ząbek czosnku 
- sok z cytryny
- sól

Wykonanie:
Sezam zmielić na proszek. Ciecierzycę ugotować do miękkości. Zblendować na gładki krem z tahini i sezamem, dolewając wodę do uzyskania pożądanej konsystencji. Dodać przeciśnięty przez praskę czosnek, sok z cytryny i sól. Można także zrobić inne wersje smakowe, dodając na przykład chilli.

21 komentarzy:

  1. Widzę, że odjutronizm jest zaraźliwy bo mnie też dopadł :D

    OdpowiedzUsuń
  2. Podasz przepis na hummus?

    OdpowiedzUsuń
  3. Podobają mi się te marchewkowe babeczki! Robiłaś z jakiegoś przepisu? :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. http://colorful-sprinkles.blogspot.com/2014/05/138-ale-wieje.html
      :)

      Usuń
  4. Jaaakie pyszności no! *o*
    Mnie również ostatnio jakiś leń łapie. :/

    OdpowiedzUsuń
  5. Bo czasami trzeba odpocząć od słodkości :D

    OdpowiedzUsuń
  6. ,,od jutra" jako narodowe święto pracy.. ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Hahaha :D
      Za takie bułeczki chętnie bym się zabrała nie od jutra,a od zaraz. Za jedzenie oczywiście, z pieczeniem 'od jutra' :P

      Usuń
  7. A mi przypomniałaś, że miałam wczoraj zalać ciecierzycę.. muszę sobie to zapisać, żeby dzisiaj nie zapomnieć :D

    OdpowiedzUsuń
  8. Muszę zrobić hummus. Ale najpierw do sklepu po tahini! :D

    OdpowiedzUsuń
  9. Cudnie te bułeczki wyglądają, wiesz? :) "od jutra" skąd ja to znam hahah.. ;)

    OdpowiedzUsuń
  10. Ale dawno nie jadłam hummusu!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja też, już nawet nie pamiętam kiedy go jadłam. A takiego domowego to chyba nigdy.

      Usuń
  11. 'od jutra' to moje ulubione zaklęcie. ;)
    Zapisuję przepis na hummus, a za babeczki zabiorę się, jak napiszę pracę. ;)

    OdpowiedzUsuń
  12. hummus to mogłabym jeść i jeść! kolejna moja miłość :D

    OdpowiedzUsuń
  13. A ja bym z chęcią prosiła przepis na te bułeczki, bo muszą być pyszne ♥

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. http://colorful-sprinkles.blogspot.com/2014/05/138-ale-wieje.html

      Usuń
  14. Hummus <3 Śniadanie idealne!

    OdpowiedzUsuń
  15. Zapomniałam, że istnieje coś takiego jak wytrawne śniadanka :D

    OdpowiedzUsuń