sobota, 12 kwietnia 2014

115. czekoladowa lawa

Dzień Czekolady chyba nie tylko dla mnie jest jednym z najsmaczniejszych dni w roku. Dzisiaj zdecydowałam się na ciacho, które kusiło mnie już od dłuższego czasu. Przepisy wydawały mi się skomplikowane, więc maksymalnie uprościłam listę składników i sposób przygotowania. Macie ochotę na intensywnie czekoladowe doznanie? Zachęcam!
ciastko czekoladowe z płynnym środkiem (molten lava cake) podane z wiśniami

Składniki:
- 25 g czekolady
- 25 g masła
- 1/2 jajka
- 5 g mąki
- 10 g cukru
- kostka czekolady

Wykonanie:
Masło i czekoladę roztopić w rondelku, ostudzić. Dodać resztę składników i wymieszać łyżką. Przełożyć do wysmarowanego masłem naczynka (u mnie silikonowa foremka na babeczkę). Piec w 180°C przez 9-10 minut, bez włączonego termoobiegu! Po wyjęciu z piekarnika od razu wyjąć na talerzyk i podawać.

Dzień czekolady

*Zawsze staram się dotrzymywać złożonych obietnic.*

21 komentarzy:

  1. pierwsze co pomyślałam: "you've got to be kidding me" :D od zawsze marzy mi się ten wypiek! *-*

    OdpowiedzUsuń
  2. Bardzo lubię czekoladę , musiało być mega pyszne! :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Jezu, tym razem przeszłaś samą siebie! Najlepsze czekoladowe śniadanie w blogosferze!! :D
    Ach ta płynna czekolada w środku.. mniam :3

    OdpowiedzUsuń
  4. Śniadaniowa rozpusta! O matko! <3

    OdpowiedzUsuń
  5. genialnie uczciłaś ten dzień! *-*
    cuudo :>

    OdpowiedzUsuń
  6. czekoladowo na maksa! rozpływam się na widok tego ciastka :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Wygląda genialnie! Lava cake kiedyś robiłam, jest boskie <3

    OdpowiedzUsuń
  8. Zawsze marzyłam, żeby zrobić takie ciacho, ale wydawało mi się takie trudne do zrobienia ze względu na ten płynny środek. Tobie to zadanie udało się perfekcyjnie! :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Nie dość że czekoladowe, to jeszcze z wiśniami <3

    OdpowiedzUsuń
  10. Umarłam i jestem w niebie *.* CUDO!

    OdpowiedzUsuń
  11. Dużo czekolady. DUUUŻO. W dodatku z wiśniami, jesteś dzisiaj mistrzem wśród śniadaniowców :)

    OdpowiedzUsuń
  12. Chyba sobie żartujesz....taka czekoladowa lawa....ja chcę :D Zatopiłabym się w niej :D

    hehe ale wymyśliłaś teorię spiskową z moim pieczywem ;p;p Uśmiałam się :)

    OdpowiedzUsuń
  13. O mamo! Zakochałam się w tym ciachu *.*

    OdpowiedzUsuń
  14. aaa wygrałaś tym śniadaniem dziś wszystko absolutnie!

    OdpowiedzUsuń
  15. Niebo *.* ten kolor i wogole super <3

    OdpowiedzUsuń
  16. Oj gdybyś wiedziała jak długo wpatrywałam sie w to pierwsze zdjęcie <3

    OdpowiedzUsuń
  17. Pyychaa! :D Deser idealny na dzień czekolady. U mnie dzisiaj suflet czekoladowy :) A do lawy się przymierzam już długo, czas w końcu zrobić ;)

    OdpowiedzUsuń
  18. Jeju... *.* Wygrałaś dzisiaj, powinni Cię za to nagrodzić! :D
    Od zawsze marzę o takim ciachu :D

    OdpowiedzUsuń
  19. jak tutaj czekoladowo dziś :D

    OdpowiedzUsuń
  20. Oho, to się nazywa dopiero świętowanie!

    OdpowiedzUsuń
  21. O mmatko! Ale bomba rozkoszy! Podobno potrzeba niezłego talentu, zeby to ciastko się udało, więc gratuluję :)

    OdpowiedzUsuń