piątek, 14 lutego 2014

58. bananowe Walentynki

Jak tam Walentynki? Nie jestem jakąś zagorzałą zwolenniczką tego święta, ale nie mogłam się powstrzymać od uczczenia go czymś pysznym. Życzę Wam dużo miłości. Spędźcie ten dzień z ukochaną osobą lub po prostu z rodziną albo przyjaciółmi. :)
drożdżowe serca z bananowo-cynamonowym nadzieniem

Składniki:
- 150 g mąki
- 60 ml mleka
- 10 g drożdży
- 5 g masła
- 5 g cukru
- szczypta soli
- mały banan 
- cynamon

Wykonanie:
Drożdże wymieszać z łyżeczką mąki, cukrem i lekko podgrzanym mlekiem, odstawić na 15 minut. 
Masło roztopić, dodać resztę składników i zagnieść ciasto, odstawić w ciepłe miejsce na około 1 godzinę. 
Przygotować nadzienie: banana rozgnieść widelcem i doprawić cynamonem.
Podzielić ciasto na dziewięć części. Każdą rozwałkować na placek i postępować zgodnie z załączoną obrazkową instrukcją. ;)
Gotowe serduszka ułożyć na blasze i pozostawić do wyrośnięcia na pół godziny. Przed pieczeniem posmarować rozmąconym z mlekiem jajkiem. Piec 15-20 minut w 180°C.

Słodkie Walentynki 2014

A taką mam kochaną Mamę:

16 komentarzy:

  1. Ale pysznie wygląda! Rzeczywiście kochaną masz mamusię :)

    OdpowiedzUsuń
  2. bardzo apetycznie wyglądają:)

    OdpowiedzUsuń
  3. Śliczny prezent ! A jedno serduszko porywam :))

    OdpowiedzUsuń
  4. Te bananowe bułeczki chcę!

    OdpowiedzUsuń
  5. każda okazja, by upichcić coś pysznego jest dobra, ot co! ;)

    OdpowiedzUsuń
  6. Drożdżowe z bananem, w mój gust trafiają bardzo!

    OdpowiedzUsuń
  7. tak zawsze obserwuję te Twoje śniadania i stwierdzam, że chyba musisz zacząć dodawać przepisy, bo zapragnęłam takich drożdżówek! :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. wedle życzenia, przepis dodany! ;)
      i właśnie się zastanawiałam niedawno nad tym, żeby częściej je dodawać...

      Usuń
  8. Ale cudne drożdżoweczki <3

    OdpowiedzUsuń
  9. Pysznośći , ale u ciebie przeważnie tak jest :) ! Również miłych walentynek :) Kochana mama :) !

    OdpowiedzUsuń
  10. kochana ta twoja mama, tak słodko cię obdarowała. moja też zawsze lubi robić mi takie niespodzianki :) zresztą warto nie tylko od święta :)

    OdpowiedzUsuń
  11. Lubię takie powywijane drożdżówki. Serduszka śliczne ^^ Miłych Walentynek!

    OdpowiedzUsuń
  12. u mnie też dziś miały być te serduszka! :D
    ale nie miałam czasu ich upiec :(
    są przepysznee! :D

    OdpowiedzUsuń