środa, 12 marca 2014

84. ryżowo

Szybko czas leci, znowu mamy środę i znowu na tą nieszczęsną 8:00 wstaję. Ale wiecie co? Chyba zaczynam się przyzwyczajać. I fajnie, że takie wczesne godziny zajęć wypadły akurat w semestrze letnim, gdy z każdym dniem o poranku za oknem coraz jaśniej.
płatki ryżowe, gotowane na napoju sojowym, z truskawkami, wafle ryżowe z kremem czekoladowym i dżemem ananasowo-kokosowym

A mąkę ryżową lubicie? Ja uwielbiam jej specyficzny smak i chętnie zastępuję nią inne mąki. Tym razem postanowiłam użyć jej do wypieku ciasteczek. Nie mogłam znaleźć żadnego przepisu, więc sama coś wykombinowałam. Zachęcam. :)

Składniki:
- 200 g mąki ryżowej
- pół łyżeczki proszku
- 40 g cukru
- 1 jajko
- 35 g masła
- 50 ml mleka

Wykonanie:
Masło roztopić, ostudzić i wymieszać z resztą składników. Zagnieść ciasto i odłożyć je na 30 minut do lodówki. Wyjąć ciasto, formować kuleczki i układać je blasze wyłożonej papierem do pieczenia, lekko spłaszczając. Piec w 180°C przez 13-15 minut. Wcinać popijając mlekiem. :)

19 komentarzy:

  1. Ale fajne takie kanapeczki :D
    A mąkę ryżową uwielbiam :D

    OdpowiedzUsuń
  2. Świetne śniadanie! :) Mąkę ryżową bardzo lubię ;) Przepis na ciasteczka porywam! :D

    OdpowiedzUsuń
  3. Mąki ryżowej jeszcze nie testowałam, ale po twoim opisie zachęciłaś mnie do jej zakupienia. :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Właśnie czytałam sobie o mące ryżowej, wchodzę, a ty ją zachwalasz! Muszę chyba się w końcu na nią skusić ;)

    OdpowiedzUsuń
  5. Robiłam ciasteczka z mąki ryżowej i z kleiku- są takie delikatne i pyszne :)

    Skąd wytrzasnęłaś taki super dżem?

    OdpowiedzUsuń
  6. Te ciasteczka wyglądają przepysznie :3

    OdpowiedzUsuń
  7. ciasteczka wyglądają rewelacyjnie!

    OdpowiedzUsuń
  8. szczerze Ci powiem, że te ciasteczka będą mi chyba cały dzień po głowie dzisiaj chodzić :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Ale te ciacha urocze! Kradnę jedno ;)

    OdpowiedzUsuń
  10. Wygląda bardzo apetycznie i nie jest chyba az takie trudne w zrobieniu

    OdpowiedzUsuń
  11. Narobiłaś mi ochoty na ryż na mleku :) Śniadanie pyszne ^^
    A ciasteczka świetne. Małe spękańce :D

    OdpowiedzUsuń
  12. Zawsze marzyłam o dżemie ananasowo-kokosowym <3
    Śniadanko i bułki boskie!

    OdpowiedzUsuń
  13. Ciastka jak falafele trochę wyglądają. ;)

    OdpowiedzUsuń
  14. muszę koniecznie kupić mąkę ryżową!
    Kusisz mnie tymi ciasteczkami! :D

    OdpowiedzUsuń
  15. mąkę ryżową mam zamiar właśnie kiedyś wypróbować, to wtedy za takie ciasteczka się wezmę przy okazji :)

    OdpowiedzUsuń
  16. Jedyny plus wstawania rano :) Bardzo fajnie wygladają takie wafelki jak mini pizze na słodko :) Te bułeczki to swietny pomysł wygladają bardzo ładnie i napewno byly super smaczne i delikatne :) !

    OdpowiedzUsuń
  17. ooo, tez mam w środy na 8. i też jem tak wafle ryżowe :)
    a te ciasteczka sa przeurocze!

    OdpowiedzUsuń